Arthur Japin - Vaslav

Door: Mijke Hartendorp

Zoals altijd weet Japin in zijn nieuwste boek de karakters van zijn personages op een gedetailleerde, maar subtiele manier neer te zetten. De worsteling met hun vijanden, met hun geliefden en bovenal met zichzelf weet hij op een zodanige manier neer te zetten dat je gedurende het verhaal niet alleen begrip krijgt, maar zelfs warmte ontwikkelt voor deze karakters. De hoofdrolspeler, een sterke Russische balletdanser, uniek in zijn soort, leer je kennen door de gedachten en verhaallijnen van degenen die Vaslav lief hebben. Deze Russische balletdanser die wonderen verricht op het podium, laat niet alleen het publiek zweven, maar ook de mensen die dicht bij hem staan. Mede door zijn onschuldige, open, maar eigenzinnige interpretatie van de wereld gaat men vanzelf van hem houden, maar weet hij ook harten te breken en levens te verwoesten. Anders zijn blijkt toch minder goed te passen in de wereld van de gewone mens.

Het is wederom een prachtverhaal, waarbij je verdrinkt in de karakters. Een echte aanrader. In het bijzonder kan ik het luisterboek aanbevelen, aangezien dit door Japin zelf is ingesproken wat een extra dimensie aan het verhaal geeft. Door zijn meeslepende stem weet hij precies op het juiste moment de juiste gevoelens bij de lezer op te wekken, waardoor de personages uit het boek nog meer tot leven komen.

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} Arthur Japin: Vaslav

Logo

Download hier onze laatste nieuwsbrief

Boekhandel Het Keizerrijk